CB Triflex - trzeba przy montażu "uszczelnić"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez piotrek_os
    to śmiem powiedzieć, ze Twoje wypowiedzi nie wnoszą nic ciekawego,
    a ja śmiem twierdzić, iż tytuł który nadałeś temu "swojemu" postowi i brak jakichkolwiek sensownych propozycji rozwiązań poza wiaderkiem na kolejną antenę....

    no i może przemyconym w podtekstach zaleceniem, aby lepiej nie myć samochodu...

    rozumiem, że dystrybutor nie nadąża z bieżącymi reklamacjami... :idea:

    Zamieszczone przez piotrek_os
    to moze wtedy "ze skrucha" cos napiszesz
    tylko całą prawdę o niej, którą zresztą już obnażyłem bardzo kompleksowo i z Twoją pomocą zresztą za którą jestem Ci wdzięczny, inni użytkownicy forum być może również :wink:

    co do możliwej styczności praktycznej to kilkakrotnie wspominałem: ta antena nie wpisuje się zupełnie do mojej koncepcji o walorach estetycznych nie wspominając a parametrów elektrycznych nawet już nie dociekając - dość spojrzeć.

    Zamieszczone przez piotrek_os
    jako, ze jestem autorem tego postu
    a ja od razu spieszę z uzupełnieniem: w którym to sam się zakiwałeś... z pomocą jednego z kolegów zresztą,

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      Zamieszczone przez innova
      Zamieszczone przez piotrek_os
      to śmiem powiedzieć, ze Twoje wypowiedzi nie wnoszą nic ciekawego,
      a ja śmiem twierdzić, iż tytuł który nadałeś temu "swojemu" postowi i brak jakichkolwiek sensownych propozycji rozwiązań poza wiaderkiem na kolejną antenę....

      no i może przemyconym w podtekstach zaleceniem, aby lepiej nie myć samochodu...

      rozumiem, że dystrybutor nie nadąża z bieżącymi reklamacjami... :idea:

      Zamieszczone przez piotrek_os
      to moze wtedy "ze skrucha" cos napiszesz
      tylko całą prawdę o niej, którą zresztą już obnażyłem bardzo kompleksowo i z Twoją pomocą zresztą za którą jestem Ci wdzięczny, inni użytkownicy forum być może również :wink:

      co do możliwej styczności praktycznej to kilkakrotnie wspominałem: ta antena nie wpisuje się zupełnie do mojej koncepcji o walorach estetycznych nie wspominając a parametrów elektrycznych nawet już nie dociekając - dość spojrzeć.

      Zamieszczone przez piotrek_os
      jako, ze jestem autorem tego postu
      a ja od razu spieszę z uzupełnieniem: w którym to sam się zakiwałeś... z pomocą jednego z kolegów zresztą,
      czy Ty masz problemy z jakim kolwiek zrozumieniem tudziez czytaniem?????????? jak juz pisałem nic konkretnego do tematu nie wniosłes tylko wyłapujesz słówka jak przekupka na targu....i piszesz jaka ta antena jest beeee - jakbys ją chociaz w reku mial. Więc juz skończ wasc wstytu oszczęć
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez zwolin
        A jeśli już masz jakieś matematyczne i fizyczne dowody na miażdżącą przewagę ori anteny nad triflexem, to bardzo chętnie się z nimi zapoznam. Tylko bardzo proszę o liczby. Od ględzenia to są tematy nietechniczne. Może udźwigniemy ciężar kilku wzorów i prostych obliczeń :szeroki_usmiech
        tu niestety nie da się zastosować żadnego wzoru empirycznego (mowa o TRI Felxie) bo patrząc z punktu widzenia techniki antenowej to nie jest żadna antena tylko kawałek drutu odzwierciedlający mniej więcej 1/8 długości fali

        Podstawowym modelem anteny (i zarazem najprostszym mechanicznie rozwiązaniem) jest dipol ćwierćfalowy. Zysk energetyczny znajdziesz sobie w internecie, ja zawsze zapominam bo jest różne przedstawiany: raz względem anteny izotropowej dBi a innym razem względem dipola półfalowego dBd). Wracając do dipola ćwierćfalowego: pamiętasz może anteny z dużego fiata przykładowo, takie długie przykręcane ? To właśnie były docięte dipole ćwierćfalowe dla zakresu dolnego UKF. Podpowiem, iż takie dipole charakteryzują się dość szerokim pasmem w zakresie 3dB wzmocnienia i o to chodzi (pasmo UKF jest dość szerokie). Później rozpoczęto różne modyfikacje celem zmniejszenia rozmiarów i powstały różne rozwiązania, którym nadawano rozmaite nazwy ale filozofia (długośc efektywna elementu promieniującego) ta sama. Natomiast jedna cecha powinna zostać wspólna: długość elementu promieniującego/odbierającego powinna reprezentować ćwierć długości fali i tu właśnie stosuje się różne sztuczki (tzw. cewki i linie wydłużające) z chwilą optymalizacji rozmiaru. Jak przyjrzysz się fabrycznym antenom skody to dostrzeżesz, iż starsze mają taki drut zawinięty wokół bata. To jest właśnie "wydłużenie" anteny w kierunku długości dipola ćwierćfalowego (dla górnego UKF całkowita długość powinna mieć powyżej 70cm, nie liczyłem ile dokładnie) a nie jej oszpecanie czy jakaś inna nieprzemyślana koncepcja. Nowsze anteny octavii (te krótkie baciki) mają wewnątrz najprawdopodobniej zawinięty w spiralę drut właśnie o wspomnianej powyżej długości. Trudno to dostrzec patrząc na obudowę ale tak powinno być. Nie mam takiej na biurku, więc nie mam co popsuć dla celów dydaktycznych.

        dało się zrozumiale i bez wzorów ??? :idea:
        myślę że odpowiedź brzmi: tak zatem przestań szydzić i jesteś mi krewny piwo za wyjaśnienie

        aha, a wiecie dlaczego Floryda jest taka dobra do CB (ja wiele ich połamałem niestety i wybrałem wariant bardziej odporny): otóż jak rozwiniesz drut z bata Florydy to będzie ładnych kilka metrów...a ćwierć długości fali dla CB to też kilka ładnych metrów (ponownie nie liczyłem) i wolę czas poświecić na wyjaśnienia aniżeli precyzyjne obliczenia (kalkulatory na bank są w internecie, wzór jest dość prosty tylko liczba odzwierciedlająca w tym ułamku prędkość światła dość duża )

        [ Dodano: Pią 06 Maj, 11 19:40 ]
        Zamieszczone przez piotrek_os
        wyłapujesz słówka
        bo nie lubię krętaczy

        [ Dodano: Pią 06 Maj, 11 20:04 ]
        Zamieszczone przez smer
        Sorry, ale uważam innova, że albo jesteś psychologiem i specjalnie prowokujesz ludzi, bo do pracy potrzebujesz informacji na temat reakcji na Twoje posty, albo jesteś nieopierzonym zakompleksionym dzieciakiem, który poprzez forum chce się dowartościować...
        jak dotąd nie przedstawiliście żadnego argumentu przemawiającego za triflexem (poza poprawną pisownią nazwy - dziękuję za podpowiedź) w zakresie:
        1) parametrów elektrycznych anteny
        2) problemów z eksploatacją
        3) rozwiązania sensownego dla problemu przecieków
        tyle o tym, co merytorycznie wnieśliście do dyskusji...czyli absolutnie nic i nie będę nadmieniał czego to jest odzwierciedleniem.

        rozumiem też, iż swoją wiedzą i doświadczeniem doprowadzam Was do czerwonej gorączki, gdyż zanim zarzuciliście mi autorytatywność w chwili, gdy wyłapałem nieścisłości i krętactwa poczuliście się jakby nieswojo. Co do obecności na forum to się tak nie gorączkujcie, ja uważam, iż dyskusja jest dla każdego... tu bym dopisał coś niecoś na temat tego co Wy wnosicie ale jak napisałem wcześniej (w innym wątku): nie działam sugestywnie, każdy czytelnik sam oceni. Jeżeli dodajecie sobie otuchy i huk wie czego jeszcze ilością miesięcy czy postów na forum, to w sumie też o czymś świadczy i bynajmniej nie ja w kompleksy chyba popadam.

        Komentarz

        • szpara
          Ambiente
          • 2010
          • 212
          • Octavia I (1U2)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #29
          Długość anteny dla 1/4 fali:
          L=300/f*0,25*0,96
          f=300/L*0,25*0,96

          L- długośc anteny
          300 - szybkość światła
          f - częstotliwość MHz
          0,25 - to inaczej 1/4 (zmienić na 0,625 dla 5/8, 0,5 dla 1/2)
          0,96 - to współczynnik skrócenia k=0,96
          Dalsze dyskusje w tym temacie nie mają sensu, ponieważ nie da pogodzić się wymagań użytkownika 'wygodnego' z wymaganiami użytkownika 'wymagającego'.
          czasami dłubię w CB radiach

          Komentarz

          • zwolin
            Rider
            • 2010
            • 656

            #30
            innova, walnąłeś odrobinę teorii nie odpowiadajac na moje pytanie. Elektroniką zajmuję się zawodowo i wzorów nie musze szukać w internecie. Straszne głupoty tam dzieci neostrady wypisują.
            Najwyraźniej triflex jeszcze nie wie jaką to jest beznadziejną anteną radiową, skoro u mnie działa bardzo dobrze. Nie dostrzegłem żadnego pogorszenia odbioru FM, a jako wskaźnik traktuje odbiór w garażu podziemnym, a nie na okolicznych wzniesieniach. Dodatkowo do porównania mam drugi samochód z blisko metrową (nie mierzyłem) pasywną anteną, w którym w tym samym garażu na tym samym miejscu parkingowym tylko radio zet odbiera.
            Przeczytaj na spokojnie swoje wypowiedzi i przestań się ośmieszać.
            Każdy ma taką antenę jaką uważa za słuszną. Nie baw się w antenowego mesjasza oświecajacego nas, ciemny lud, tylko poproś kogoś, to Ci da sprawdzić jak triflex działa.
            Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
            O II Tour Combi 1.6
            Mitsu Carisma 4G93 GDI

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Zamieszczone przez innova
              jak dotąd nie przedstawiliście żadnego argumentu przemawiającego za triflexem (poza poprawną pisownią nazwy - dziękuję za podpowiedź) w zakresie:
              1) parametrów elektrycznych anteny
              2) problemów z eksploatacją
              3) rozwiązania sensownego dla problemu przecieków
              ad. 1 - nie interesują mnie teoretyczne parametry. Praktyczne - zasięg do 5 km zupełnie mi wystarcza, FM chodzi mi nieco gorzej niż na ori antenie Mitsubishi z wbudowanym wzmiacniaczem, ale nie na tyle aby rezygnować z Triflexa.
              2 - nie mam żadnych
              3 - nie wiem o czym mowa, nie mam przecieków

              Antena eksploatowana około roku. Mój kolega kupując zestaw kupił kilka miesięcy taką samą - radio zresztą też (Jakiś klon Unidena 520). Nie próbujemy osiągać na nich kilkusetkilometrowych zasięgów, służą po prostu do normalnych rozmów w trasie, do czego w zupełności wystarczają , a brak konieczności pamiętania o nich bardzo sobie cenimy.
              Zamieszczone przez innova
              aha, a wiecie dlaczego Floryda jest taka dobra do CB (ja wiele ich połamałem niestety i wybrałem wariant bardziej odporny)
              no i nic nie łamię. Wcześniej też używałem magnesówki Little Willa, ale z powodu alu dachu w Outlanderze musiałem z niej zrezygnować. Na początku miałem Sirio Duo, obecnie Triflexa i zamieniłbym go chętnie na Triflexa FM/CB/ navi lub TV zamiast GSM, ale na pewno nie na antenę przykręcaną czy magnesówkę. No chyba, że chciałbym szpanować, że mam CB radio to wtedy 2 metrową :wink:, a co, niech ludzie widzą, że mnie stać :wink:

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez rezon
                zamieniłbym go chętnie na Triflexa FM/CB/ navi lub TV
                producent nie przewidział chyba jeszcze tej opcji ale możesz sam dokonać modyfikacji celem osiągnięcia tego celu (w stopce z tego co widziałem na zdjęciach "kolegi" Piotrka jest trochę miejsca). Z Navi to nawet przejdzie, z TV nie będziesz zadowolony gdyż większość nadajników nadaje z polaryzacją poziomą (sugeruję wykorzystać paski ogrzewania na szybie)

                Zamieszczone przez rezon
                wtedy 2 metrową :wink: , a co, niech ludzie widzą, że mnie stać :wink:
                ja osobiście połamałem trzy florydy (z punktu widzenia parametrów elektrycznych moim zdaniem najbardziej udana antena):
                1) dwie odleciały mi od dachu przy słusznych zresztą prędkościach
                2) jedną w bagażniku
                złamanie nastąpiło zawsze w tym samym punkcie, w miejscu gdzie kończy się metalowy trzpień mocujący do podstawy

                obecnie do CB używam kompromisu w postaci najprostszej i najmniejszej antenki jaka jest (nazwy nie pamiętam) o wysokości około 30cm. Zasięg w zupełności mi wystarcza, antena jest nie do złamania praktycznie. Więc jeżeli uważałeś mnie za nadmiernego "pedanta" w zakresie długości fali to zaręczam, iż tak nie jest. W jednym natomiast jestem z Tobą zgodny, uważam, iż użytkownicy anten produkcji President (tych ze szklanką w środku) powinni pozwać zbiorowo producenta za wystawienie ich na pośmiewisko w oczach znawców (wspomniane przez Ciebie efekty wizualne a faktyczne uzasadnienie techniczne).

                Komentarz

                • rezon
                  RS
                  • 2006
                  • 1894
                  • Volvo
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez innova
                  producent nie przewidział chyba jeszcze tej opcji ale możesz sam dokonać modyfikacji celem osiągnięcia tego celu (w stopce z tego co widziałem na zdjęciach "kolegi" Piotrka jest trochę miejsca). Z Navi to nawet przejdzie, z TV nie będziesz zadowolony gdyż większość nadajników nadaje z polaryzacją poziomą (sugeruję wykorzystać paski ogrzewania na szybie)
                  ani myślę grzebać - lepsze jest wrogiem dobrego. Już wystarczy, że chciałem poprawić Sirio Duo przez wstawienie wzmacniacza na kablu antenowym i okazało się, że jest to rureczka z cieniuteńkim kabelkiem w środku - praktycznie bardzo trudnym do lutowania. Navi jakoś działa na antenie z kompletu i sporadycznie tylko wrzuca info o słabym sygnale, więc aż tak bardzo mi nie zależy, TV - miałem na myśli raczej cyfrową, polaryzacja ma mniejsze znaczenie przy dobrym pokryciu. Wskazywałem tylko na niechęć do powrotów do anten innych niż triflex.

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez rezon
                    Navi jakoś działa na antenie z kompletu
                    z reguły producent dobiera właściwie elementy tak więc działać powinno OK,

                    jako ciekawostkę podpowiem Ci, jak mnie "zakręciło" kiedy montowałem rekina u siebie i przechodziłem własnie z takiej dedykowanej antenki GPS (chińskiej, ale one jak najbardziej dają radę). Zabrałem się za to, zanim jeszcze rozpracowałem nawigację (fabryczną) pod kątem wskazania siły sygnału GPS oraz widocznych satelitów. Włączam rekina, coś tam działa ale jak dla mnie za wolno. Odłączam wszystko i pozostawiam kabel, odpalam samochód i znowu działa... zrobiłem rundkę po osiedlu na samym kablu uciętym z tyłu (mam hatchback'a) i wszystko pokazuje navi jak należy.

                    Obecne moduły GPS mają bardzo wysoką czułość i wcale nie musi to być high tech antena żeby działało.

                    W przypadku SIRIO używałem anten ćwierćfalowych VHF z antenami GPS w stopce. Oprócz tego, że jak to Włosi, ich fantazja zawsze prowadzi do jakiegoś knota (w tym przypadku były to kable doprowadzające) to jak najbardziej wszystko było OK. Stopka może być ta sama, więc jeżeli będzie Ci sie jednak chciało to możesz przeszukać rynek i wydobyć sam moduł SIRIO z anteny VHF lub UHF. Natomiast GPS nie jest krytyczny (jeżeli działa) i moim zdaniem nie warto sobie głowy zawracać (podobnie jak Twoim zresztą)

                    TV cyfrowa: w samochodzie tylko cyfrowa moim zdaniem ma sens i faktycznie zasięg i oferta programowa są już zachęcające. Natomiast dołączajac TV do TRIFlexa należy liczyć się z tym, iż z chwilą gdy będziesz nadawał to pozatykasz wszystkie pozostałe odbiorniki, w tym TV i będzie raczej zestaw kolorowych kwardracików na ekranie. Podobnie powinno dziać się dziś z odbiorem FM gdy nadajesz przez TRIFlex przy czym radioodbiorniki fabryczne mają wysoki (czy niski jak kto woli) próg odcięcia z tego co się zorientowałem (plus duży nacisk na filtrację wszelkich szumów przemysłowych - zapłon w benzyniakach to jest wyzwanie) i to może ratować sytuację. Na to czy ktoś prawdę powie to nie liczę.

                    Stąd oprócz wcześniej wspomnianych aspektów polaryzacyjnych (zapomniałem przy tym dodać, iż paski tylnej szyby nie są optymalnie połozone z punktu widzenia odbioru) należy wziąc pod uwagę wspomniane zatykanie odbiornika przez zaindukowany w torze odbirczym TV sygnał z nadajnika CB (a ten dysponuje dość wysoką mocą). I tu jest jeszcze jedno przejściowe rozwiązanie (np. aż kupisz samochód z pełną instalacją TV albo solidnie tapicerkę porozbierasz i okablujesz wszystko od początku), otóż ostatnio jak testowałem jedną z coraz bardziej popularnych chińskich stacji multimedialnych do skody, to tam była dołączona taka prosta antenka (do DVB-T) z magnesem i o dziwo wzmacniaczem w bardzo małej stopce. Byłem totalnie zaskoczony tym, jak dobrz sobie radzi. Stacja multimedialna to temat na inną okazję, ale taką antenkę to sobie chciałem zakupić do innych celów i o dziwo na Wolumenie w Warszawie nikt o tym nie słyszał a necie jeszcze nie grzebałem.
                    I tak myślę że do TV oprócz pasków ogrzewania dobrze zatrudnić taką małą chinkę-antenę (poprzez sumator najprościej przy DVBT) upchniętą gdzieś w przedniej części samochodu przy szybie (prześwit szyby jest wystarczajacy dla czestotliwości na których u nas nadaje się DVB-T (w Wa-wie wszystko idzie powyżej 400MHz). To zapewni fajny odbiór przestrzenny a w zasadzie poprawi ciągłośc odbioru. Za pół roku, jak już chińczycy dopracują swoje stacje multimedialne dołożenie tej antenki stanie się dla mnie zapewne celem.

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez innova
                      Za pół roku, jak już chińczycy dopracują swoje stacje multimedialne dołożenie tej antenki stanie się dla mnie zapewne celem.
                      Ja swój chiński kombajn eksploatuję ponad rok i zupełnie mi wystarcza, podobnie jak Triflex. Nie wiem jak DVBT, ale tuner analogowy z ROFAudio (chiński) miał wejścia na cztery anteny, więc nie potrzebny był sumator. Cyfrowy ma prawdopodobnie wejścia na dwie.

                      Komentarz

                      • piotrek_os
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8162
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        I nastepny triflex został zakupiony :diabelski_usmiech - i niech ktos powie, ze to beeee, jak ja bede juz montował 3 taki wynazlazek
                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                        Komentarz

                        • smer
                          RS
                          • 2008
                          • 2021
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez piotrek_os
                          i niech ktos powie, ze to beeee, jak ja bede juz montował 3 taki wynazlazek
                          Bezobsługowość - bezcenna.

                          Aczkolwiek jeśli chodzi o zasięg, to Triflex lepiej sprawdzał mi się w kombiku. W obecnej Skodzince coś jakby antenka jest ciut za bardzo pochylona...
                          Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                          Piszę poprawnie po polsku.

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez smer
                            Bezobsługowość - bezcenna.

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez rezon
                              Cyfrowy ma prawdopodobnie wejścia na dwie
                              ja testowałem A-Sure (chociaż jak zauważyłem fabryka jest jedna a wiele kanałów dystrybucji z różnymi nazwami), mili ludzie i w ogóle wymieniliśmy chyba ze 100 obszernych maili, Kombajn odesłałem oraz przesłałem chyba z 10 istotnych wskazówek co do rozwoju produktu. Obecnie zgodnie z wysłaną do mnie informacją następuje totalna przeróbka/modyfikacja tych stacji...niezbędne poprawki oraz fakt, iż nikt nie przewidział ich skali wcześniej musiały do tego doprowadzić niestety

                              Wejść TV było jedno (SMA), niestety wbudowany DVB-T nie obsługiwał MPEG-4 a jedynie MPEG-2 i to jest jedna z istotnych zaplanowanych operacji poprawkowych czy też adaptacyjnych. Myślę jednak, iż przyszła wersja z nowym modułem TV będzie nadal miała tylko jedno wejście antenowe, budowę odbioru przestrzennego przenosząc na urządzenia zewnętrzne

                              Stacja miała jedynie dwa wejścia FM, w zasadzie jedno a w zestawie znajdował się najprostszy możliwy sumator wraz z wbudowanym inserterem napięcia dla wzmacniacza anteny.

                              Komentarz

                              • Mati_81
                                Classic
                                • 2009
                                • 24

                                #40
                                Podepnę się pod temat chociaż trochę inny problem ale też chodzi o triflexa.
                                Kupiłem go nowego ponad rok temu przeleżał w domu do zeszłego tygodnia aż zdecydowałem się go założyć ,rozebrałem plastiki ,podsufitka opuszczona ,orginalna antena ściągnięta zakładam triflexa i tu pojawia sie problem , dokładnie chodzi o to że gwint jest tak słaby że przekręcam go palcami .
                                Rozwiązanie tylko jedno trzeba na nowo nagwintować ale nie wiem czy ścianki wytrzymają ,ktoś miał może taki problem?

                                Komentarz

                                • piotrek_os
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8162
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  Mati_81, zakładalem juz 4-ry triflexy i wszystko było ok. Normalne, ze napocztku mozesz krecic palcami....ale później masz juz opór, jak przy kazdym dokrecaniu
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz

                                  • smer
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2021
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Mati_81
                                    chodzi o to że gwint jest tak słaby że przekręcam go palcami .
                                    Czy mam rozumieć, że palcami przekręciłeś gwint?
                                    Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                    Piszę poprawnie po polsku.

                                    Komentarz

                                    • eaglemirek
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 14116
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Mati_81
                                      dokładnie chodzi o to że gwint jest tak słaby że przekręcam go palcami
                                      Gustlik Jeleń :diabelski_usmiech



                                      CB Harry II ASC + Triflex

                                      Pozdrawiam Mirek!!

                                      Komentarz

                                      • Mati_81
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 24

                                        #44
                                        Dokładnie to wygląda tak jakby śruba była troszkę za duża, (była w zestawie) lub gwint na antenie zrobiony jakby stożkowo i też za mały :shock:

                                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                                        tu są dwa zdjęcia ,do tego miejsca ta nakrętka jest włożona bez oporu (nie wkręcana )

                                        może to wyjaśni o co mi chodzi.

                                        Nic muszę tylko znaleźć ślusarza który ma odpowiednio "nażynkę z małym gwintem"

                                        Komentarz

                                        • piotrek_os
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 8162
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #45
                                          Mati_81, a co "za przejscia" miala na nakretka?? Bo wydaje mi sie, ze Ty gwint ukreciłes.....bo sie podkładka wyprostowała...(ta co jest razem z nakretka)
                                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                          Komentarz

                                          • Mati_81
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 24

                                            #46
                                            Nie ukręciła sie przez podkładke sam ją sklepałem bo gwint nie chciał złapać jak antena była przełożona przez dach

                                            A nakrętka nawet nie widziała klucza

                                            Komentarz

                                            • smer
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2021
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              #47
                                              Mati_81, po pierwsze, to te ząbki na podkładce są potrzebne; one mają się wgryźć w blachę, aby zapewnić solidne połączenie z masą, więc odrobinę chociaż je podegnij.

                                              Po drugie, to spróbuj włożyć wkrętak w tą szparę/nacięcie na wyprowadzenie przewodów w śrubie i rozgiąć tą nakrętkę. Wydaje mi się, ze niewiele jej trzeba, aby złapała. Pod warunkiem oczywiście, ze gwint na podkładce jeszcze nie jest spaprany.
                                              Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                                              Piszę poprawnie po polsku.

                                              Komentarz

                                              • tymon152
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 20

                                                #48
                                                Witam . ja mam w mojej oktawce triflexa 1,5 roku ale i nic sie nie dzieje ale po przeczytaniu wątku zajrze czy też tam woda nie dochodzi bo ori uszczelka . jak już sie dostała to sylikonem se uszczelnie .
                                                OCTAVIA I 1.9TDI 110KM +chip 2001 ROK AMBIENTE

                                                Komentarz

                                                • phoneman
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 3374
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #49
                                                  tymon152, Daj znać co i jak. Bo właśnie zamontowałem ta antenkę i nie jestem pewien tej uszczelki :|
                                                  .

                                                  Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                                  Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                                  Komentarz

                                                  • innova
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 554

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez tymon152
                                                    Witam . ja mam w mojej oktawce triflexa 1,5 roku ale i nic sie nie dzieje ale po przeczytaniu wątku zajrze czy też tam woda nie dochodzi bo ori uszczelka . jak już sie dostała to sylikonem se uszczelnie .
                                                    tymon152,
                                                    lepiej nie ruszaj, jak działa przez 1,5 roku to znaczy że wszystko jest OK. Jak teraz to rozgrzebiesz to tylko doprowadzisz do rzszczelnienia a nie ułożysz uszczelki tak samo jak była (ta pewnie się zdeformowała dopasowując do ułożenia) a nie wiemy z jak sztywnego jest materiału. Poza tym jeszcze Ci się brud pod uszczelkę dostanie i będzie kolejna możliwa ścieżka przecieku.

                                                    Jak już ruszysz to nie silikonem bo to moim zdaniem nic nie da a smarem silikonowym (trudno dostać ale mi na Orlenie ostatnio w górach wpadł mi w ręce) uszczelniaj
                                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                    _______________________________________

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...